1403-01-20 09:01
562
1
89476
از مستند «اشک‌های بی‌پایان» تا نماهنگ «آه مظلوم»؛

خاطره‌هایی که مستندساز جوان با «هیولای پیری» دارد

مستندساز جوان گلستانی که در ابتدای راه پر فراز و نشیب یک فعالیت هنری است، گفت: از موضوعاتی که احساس کردم جنبه پرداخت هنری دارد موضوع جمعیت است به همین دلیل تصمیم گرفتیم با مستند «هیولای پیری» به آن بپردازیم.

سامان حاجیلری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» ضمن گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی اظهار کرد: در طول دو سال فعالیتی که در عرصه تدوین، فیلمسازی و مستندسازی دارم برای تهیه مستند «هیولای پیری» با جمعی از دوستان وارد عرصه شدم، موضوع جمعیت جنبه پرداخت هنری دارد و باید آسیب‌های آن را به جامعه گوشزد کرد.

وی افزود: برای تهیه مستند هیولای پیری ابتدا تحقیق و پژوهش کردیم تا بر اساس واقعیت‌ها به این موضوع بپردازیم آمارهایی که نشان می‌دهد کشورمان از نظر رشد جمعیت شرایط خوبی ندارد و از این بابت احساس خطر کردم از طرفی سازمان ملل اعلام کرده بود که سال ۱۴۳۰ ایران به پیرترین کشور جهان تبدیل می‌شود.

* هنرمند عاشق سختی کار ندارد

مستندساز جوان گلستانی ادامه داد: موضوع جمعیت باعث شد تا در این مسیر ادای تکلیف کنیم و به صورت تصویری این خطر که جامعه و کشورمان را تهدید می‌کند را به نمایش بگذاریم و به مردم نشان دهیم که ایران در خطر پیری جمعیت قرار دارد.

حاجیلری گفت: مستند هیولای پیری که برای ساختن آن زحمت زیادی کشیدیم توانست به عنوان اثر برتر و فاخر در جشنواره ملی «ایران جوان بمان» انتخاب شود.

وی با اشاره به تهیه چهار فیلم کوتاه دیگر بیان کرد: «اشک‌های بی‌پایان» مستندی است که درباره زندگینامه شهدا و خانواده‌های شهدا ساختیم، نماهنگ «آه مظلوم» برای شهیدان غزه و روز قدس تهیه کردیم که این نماهنگ از سیمای استان پخش شد.

مستندساز جوان گلستانی درباره تلخی و شیرینی کارش گفت: کسی که عاشق هنر باشد برایش تلخی وجود ندارد و کار برایش بسیار شیرین است.

حاجیلری توضیح داد: هنرمند با عقل و منطق خودش وارد این عرصه شده است فقط برخی مسئولان که حمایت چندانی از تهیه مستند نداشتند در این مسیر ما را دلسرد کردند اما علاقه به هنر تصویری مانع از این نشد که کار را رها کنیم، چراکه معتقدم با ابزار هنر می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

* تجربه متفاوت یک عکاس در پشت و جلوی دوربین
امیرحسین تجری دیگر عکاس و فیلمبردار که پنج سال سابقه فعالیت دارد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: در حوزه عکس و فیلم در این چند سال تولید محتوا کردم.

وی با گلایه از اینکه خیلی‌ها مانع شدند تا برای ساخت زندگینامه شهدا فیلم نسازیم، افزود: ما در این مسیر از تلاش برنداشتیم شهدا خودشان دست ما را گرفتند.

این عکاس جوان گفت: عکاس همیشه پشت دوربین قرار دارد و دیگران او را نمی‌بینند اکنون که جلوی دوربین قرار گرفتم یک تجربه جدید برایم است.

تجری به سختی‌های عکاسی در زمان سیل آق‌قلا پرداخت و بیان کرد: در جریان این اتفاق تلخی و شیرینی‌های زیادی را به تصویر کشیدیم، کار عکاسی و فیلمبرداری مشقت‌های زیادی به همراه دارد در تجربه سیل خیلی از همکارانم تجهیزات‌شان مورد آسیب قرار گرفت، همه این کارها را به عشق حل مشکلات مردم انجام دادم.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.